جای خالی شهید جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم مخبر: سرمایه اصلی کشور مردم هستند وزیر کشور خبر داد: طراحی و ارتقای سامانه‌های دقیق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیام رهبرمعظم انقلاب برای افتتاحیه مجلس دوازدهم: دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشید | یکی از خصوصیّات شهیدان پرواز اردیبهشت، رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود مراسم آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۷ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم دفاع دادستان دیوان بین‌المللی کیفری از درخواست حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی رسانه صهیونیست: نتانیاهو در تبادل اسرا با حماس کارشکنی می‌کند یک هیئت رژیم صهیونیستی برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی به آمریکا می‌رود عفو بین‌الملل خواستار بررسی سه مورد جنایت جنگی اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری شد اسرائیل مدعی ترور دوتن از رهبران مقاومت حماس شد بورل: اسرائیل، اعتبار اروپا را در مخاطره می اندازد حماس: آمریکا و بایدن مسئول جنایت در رفح هستند جنایتی دیگر در رفح با بیش از ۳۰ شهید توسط صهیونیست‌ها (۷ خرداد ۱۴۰۳) شهادت بیش از ۱۹۰ فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۶ خرداد ۱۴۰۳) وزیر خارجه سودان: ایران این مرحله حساس را با موفقیت پشت سر می‌گذارد جهاد اسلامی: عملیات جبالیا ضربه استراتژیک بزرگی به اسرائیل و آمریکا بود لاپید: دفتر نتانیاهو عامل انتشار ویدئوی تمرد نظامی است دیدار سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی هلاکت و زخمی‌شدن ۲ نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) عملیات استشهادی در شمالی شرقی الخلیل (۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقاد اکبر ترکان از دوستان قدیمی!

  • کد خبر: ۴۰۶۹۴
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
انتقاد اکبر ترکان از دوستان قدیمی!
ترکان گفته است که بچه سوسول‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کانادا کیف می‌کنند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ اکبر ترکان جزو دسته مدیرانی است که از سال‌های اول انقلاب در پست‌های مهم مدیریتی حضور داشته و جزو افراد تأثیرگذار در خیلی از اتفاقات پس از انقلاب است. او تنها فرد غیرنظامی پس از انقلاب است که وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح شده و البته وزیر راه و ترابری هم بوده است. علاوه بر‌این، ۲ مسئولیت در دولت‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی داشت و در دولت احمدی‌نژاد هم معاون وزیر نفت بود. اما عمده فعالیت و البته شهرت اکبر ترکان از سال ۹۲ رقم خورد.
 
او در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۳۹۲ به‌عنوان قائم‌مقام و معاون ستاد انتخاباتی حسن روحانی شروع‌به‌فعالیت کرد. پس از موفقیت و انتخاب روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران، مدتی پس از تحلیف در مجلس، او در حکمی ترکان را به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری‌صنعتی و ویژه اقتصادی، سرپرست موقت سازمان فضایی ایران، رئیس شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور، معاونت امور بین‌الملل ریاست‌جمهور و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.
 
این همه پست و مقام مهم در روز‌های مهم پس از انتخابات، هم نشانگر اهمیت و اعتماد ترکان نزد رئیس‌جمهور منتخب و هم نشانگر توان بالای ترکان برای اداره اموری به این حساسی است، به‌ویژه در روز‌هایی که دولت جدید تازه مستقر شده بود. چند ماه بعد در ۱۶بهمن۱۳۹۲، حسن روحانی ترکان را به‌عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد، درحالی‌که او هنوز سمت مشاور عالی رئیس‌جمهور و بعضی سمت‌های دیگر را داشت. این تعدد زیاد شغل‌ها باعث شده بود که ترکان را در آن سال‌ها ابوالمشاغل دولت بنامند. ترکان در سال ۹۷ و پس از ۵ سال همراهی با دولت، به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمتش استعفا کرد. ترکان چه در زمان مدیریت و چه در سال‌های گذشته به زبان تند و اظهارنظر‌های بدون ترسش معروف است، چه در برابر منتقدان دولت و چه نسبت به خود دولت روحانی و تصمیماتش.

ترکان در اوج افزایش قیمت دلار در مصاحبه‌ای بانک مرکزی را مقصر نابسامانی ارزی دانست و گفت که ارزان نگهداشتن ارز ممکن نیست. وی همچنین به‌شدت از برنامه‌های بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی انتقاد کرد. پس از چند مدت سکوت و دوری از اظهارنظر‌های جنجالی، ترکان در مصاحبه جدیدش با حفظ همان لحن همیشگی، به مسئله آقازادگی پرداخته و با انتقاد از مسئله اختلاف طبقاتی در مصاحبه‌ای آن‌ها را «بچه‌سوسول» خوانده و گفته است: «فرزندان کسانی که دلار ۴۲۰۰تومانی گرفتند در کانادا و استرالیا کیف می‌کنند. بچه‌سوسول‌هایی که ریش‌هایشان درنیامده است و پشت خودرو چند میلیارد تومانی در خیابان‌های تهران دوردور می‌کنند، آیا پدرهایشان با عرق جبین و کد یمین این پول‌ها را درآورده‌اند؟»

اصل حرف ترکان، اما در انتقاد از مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی و سیاست دولت در اوایل سال ۹۷ بود که درباره‌اش گفت: «بقیه قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی و قیمت بازار را چه کسانی خوردند؟ آیا یک فرد، کاسب یا تاجر معمولی می‌توانست ارز ارزان بگیرد؟ هیچ‌وقت، چون فساد‌هایی اتفاق افتاد و ارز‌های ارزان را به‌عده‌ای دادند و آن‌ها هم خوردند، یک لیوان آب هم روی آن. الان هم جواب‌گو نیستند، فقط شلوغ‌کاری است و بعد هم آب‌ها از آسیاب می‌افتد». این انتقاد‌های صریح آقای ترکان از تصمیمات همکاران سابقش در ماه‌های آخر کار دولت عجیب است. اکبر ترکانی که سال‌ها زبان گویا و تند دولت در پاسخ‌گویی به منتقدان بود، حالا سر پیکان حمله‌اش را به سمت دوستان قدیمی گرفته است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->